مقاله ها

تاریخچه پرده در جهان و ایران

در این مقاله قصد داریم به اهمیت تاریخچه پرده درجهان و ایران بپردازیم

اهمیت پرده

تاریخچه پرده در جهان و ایران. پرده ها چیزی فراتر از بخشی از دکوراسیون منزل شما هستند.آنها حریم خصوصی را فراهم میکنند.نور را مسدود میکنند.

در برابر سرما یا گرما عایق بندی می شوند و حتی باعث کاهش صدا می شوند. از آنجا که اتاق های بدون پرده معمولاً احساس سردی و عدم استقبال می کنند ، تا وقتی که پرده ها آویزان نشوند ، خانه واقعاً مانند خانه احساس نمی شود.

ما به سختی می توانیم زندگی بدون پرده را تصور کنیم ، اما همچنین خیلی فکر نمی کنیم که چگونه یا چه وقت آنها چنین بخشی اساسی از زندگی ما شده اند. ما نگاهی به تاریخ پرده می اندازیم تا بفهمیم چه کسی آنها را اختراع کرده است…

تاریخچه و زمان پیدایش پرده

شواهد کاوش در الینتوس یونان، پمپئی، شهر سوخته در ایتالیا و هرکولانیوم شهر باستانی در ایتالیا به نظر می رسد پرده ضخیم جهت تقسیم اتاق در عصر کلاسیک استفاده می شد.

موزاییک های دوره اولیه مسیح (قرن دوم تا ششم میلادی) نشان می دهد پرده های معلق از میله های آهنی در کاخ ها و خانه‌ها آویزان شده است.

در نسخه های خطی قرون وسطی، پرده ها در داخل درب ها پیچ خورده یا پیچیده می شوند. تا پایان قرون وسطی، پنجره ها با استفاده از کرکره های چوبی یا پارچه ای سنگین پوشانده شدند.

تخت ها در همه طرف پرده شده و با سایبان پوشانده شده اند.

روزی که تخت ها به عنوان نیمکت ها و صندلی ها استفاده می شدند، پرده ها به شکل کیسه ای به صورت منظم حلقه زده و جمع می شدند.

نقاشی های هلندی قرن ۱۷ خانه‌های ساده ای را نشان می دهد که در آن پنجره ها با پرده های نیمه یا کامل پوشانده شده اند، و تخت ها با پارچه های ساده پوشیده شده اند،

بعضی از آنها بدون شک دستباف و احتمالا از جنس پشم است. در ایتالیا تخت ها با پرده هایی از مخملی گران قیمت دور تا دور ساخته شده بودند…

تاریخچه پرده در فرانسه

تاریخچه پرده در جهان و ایران

شواهد کاوش در الینتوس یونان، پمپئی، شهر سوخته در ایتالیا و هرکولانیوم شهر باستانی در ایتالیا به نظر می رسد

پرده ضخیم جهت تقسیم اتاق در عصر کلاسیک استفاده می شد.

موزاییک های دوره اولیه مسیح (قرن دوم تا ششم میلادی) نشان می دهد پرده های معلق از میله های آهنی در کاخ ها و خانه‌ها آویزان شده است.

در نسخه های خطی قرون وسطی، پرده ها در داخل درب ها پیچ خورده یا پیچیده می شوند.

تا پایان قرون وسطی، پنجره ها با استفاده از کرکره های چوبی یا پارچه ای سنگین پوشانده شدند. تخت ها در همه طرف پرده شده و با سایبان پوشانده شده اند.

روزی که تخت ها به عنوان نیمکت ها و صندلی ها استفاده می شدند، پرده ها به شکل کیسه ای به صورت منظم حلقه زده و جمع می شدند.

نقاشی های هلندی قرن ۱۷ خانه‌های ساده ای را نشان می دهد که در آن پنجره ها با پرده های نیمه یا کامل پوشانده شده اند، و تخت ها با پارچه های ساده پوشیده شده اند،

بعضی از آنها بدون شک دستباف و احتمالا از جنس پشم است. در ایتالیا تخت ها با پرده هایی از مخملی گران قیمت دور تا دور ساخته شده بودند.

تاریخچه پرده در ایران

در تاریخچه پرده در جهان و ایران پرده نوعی پارچه می باشد که عموما روی پنجره ها نصب می‌ شود.  از گذشته تاکنون مورد استفاده قرار گرفته اند در حقیقت استفاده از پرده ها توسط ساسانیان رواج یافت اولین افرادی که باعث پیدایش پرده ‌ها شدند، ساسانیان بودند. در دوران ساسانیان پرده وسیله ای بود برای جدا کردن پادشاهان از دیگر افراد، بنابراین پرده یکی از تجهیزات مصرفی توسط افراد سلطنتی محسوب می ‌شده است.

اما با گذشت زمان استفاده از پرده ها گسترش یافت و از آنها جهت تزئین کاخ ‌ها، تزیین تخت پادشاهان و … مورد استفاده قرار گرفت. لازم به ذکر است که جنس برده های مصرفی به نوع استفاده از آنها بستگی داشت.

به عنوان مثال پرده های مصرفی جهت تزئین تخت پادشاهان عموما مرغوب بوده و از جنس ابریشم و یا حریر خالص می باشد. پرده های مصرفی در قسمت های مختلف کاخ نیز با هم متفاوت بوده است. بنابراین با بررسی تاریخچه پرده به استفاده از پرده در عصر های گوناگون پی می بریم.

پرده در جهان

پرده مدرن در عصر مدرن

وقتی بشر ‌وارد زندگی‌ مدرن می شود مسلما شیوه زندگیش هم فرق خواهد کرد که دکوراسیون و تزئینات خونه هم از این قضیه مستثنا نیست. پرده از عصر کلاسیک بوده و اهمیتش رو هیچ وقت از دست نداده و در هر عصر شکل و شمایل خودش رو داشته.

ای پرده هم با نیم قرن سابقه در همه سالها تلاش کرده تا پرده هایی با جنس عالی و قیمت مناسب را برای همراه خود ارائه بدهد …

ویژگی های پرده خوب و مناسب

اگر بخوام به زبان ساده بگم باید در حین خرید و انتخاب پرده به چند نقطه توجه کنیم:

اصلی ترین موردی که باید توجه کرد جنس پرده است ولی باید توجه داشت پرده مناسب را برای مکان مناسب انتخاب کنیم

پرده ای که برای اتاق خواب مناسب هست مسلما برای آشپرخانه مناسب نیست. امروزه نسل جدید پرده با نام دی کی با ویژگی های منحصر به فرد خود تونسته

جای خوبی رو میان خانوادها باز کند یکی از این ویژگی نیاز نداشتن به دوخت،شست شوی آسان و…

پیشنهاد ای پرده برای مشتریان ‌‌و همراهان خود

اگر در مطالب بالا خونده باشید به یه اسمی چند بار اشاره شد به نام پرده دی کی. پرده دی کی نسل جدید پرده عمودی و با جنس پلی استر ای پرده با داشتن کادر مجرب و دستگاه های تمام اتوماتیک تلاش میکند

تا با جنس عالی پرده دی کی را تولید و وارد بازار کند.

چرا باید از ای پرده خرید کنیم شاید این سوال به ذهنتان‌ خطور کند،ای پرده در سال مدلهای متنوعی رو تولید میکند و مهمتر از این تولید با بهترین نخ پلی استر که دوام پرده را چند برابر می کند.

نحوه خرید از ای پرده

شما مشتریان و همراهان عزیز می توانید با مراجعه به بخش فروش سایت یا تماس با شمارهای زیر محصول‌ خود رو انتخاب و به راحتی سفارش بدین.ای پرده تلاش‌ می کند با ارائه خدمات بهتر و ارسال سریع در کنار شما مشتریان عزیز باشد …

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *